Lectii invatate in proiecte de succes

In experienta mea de Consultant, Manager de proiect, Manager de servicii am intalnit putine implementari cu adevarat de succes. Atunci cand spunem ca un proiect a fost de succes ar trebui sa si putem demonstra ca asa a fost.

In timp, am invatat cateva lectii valoroase pe care as vrea sa le impartasesc cu voi mai jos:
1. Seteaza, impreuna cu clientul, asteptari realiste – La inceputul unui proiect de implementare ERP, impreuna cu clientul, setez asteptarile lui care se vor traduce in obiective. Cu cat acestea sunt mai realiste si se pot masura la sfarsitul proiectului cu atat creste rata de succes a unui proiect. Daca obiectivele sunt generale, fara a avea indicatori specifici de evaluare a lor, ele vor fi imposibil de cuantificat la final. Acest fapt va duce la concluzii nefundamentate si pierderi atat pentru implementator cat si pentru client.

2. Implica in proiect oameni cheie din organizatia beneficiarului – am invatat din proiectele de implementare pe care le-am facut o lectie foarte importanta si anume ca atunci cand proiectul nu este vizibil in organizatia clientului si oamenii cheie nu sunt implicati in diferite etape ale implementarii atunci ai foarte mari sanse ca proiectul sa fie un esec. O optiune ar fi sa identifici inca de la inceputul proiectului persoane care te-ar putea ajuta sa duci la bun sfarsit proiectul creand aliante si stabilind obiective comune cu acestea.

3. Pregateste-te pentru fiecare intalnire de proiect – am vazut situatii in care consultantii veneau nepregatiti la intalnirile pe proiect care aveau loc la client. Pentru a castiga incredere din partea clientului trebuie sa dai dovada de profesionalism in toate intalnirile pe care le ai cu acesta, indiferent de scop sau durata .

4. Actioneaza ca un adevarat consultant – in multe proiecte am vazut asa zisi consultanti care de fapt erau in realitate specialisti software. A nu se intelege ca am ceva cu cei din urma, atata cat ei dovedesc, in plus, trei aptitudini esentiale unui consultant bun:
a. Atitudine pro client – intelege ce doreste clientul si nu actioneaza impotriva lui;
b. Solutii in favoarea clientului – gaseste solutii impreuna cu clientul si nu doar tinand cont de ERP ;
c. Este proactiv – isi asuma responsabilitatea si poate lua decizii rapid in anumite situatii pe parcursul proiectului;

5. Livreaza Project Management de calitate – este nevoie de un leader puternic pentru a mentine un management de proiect bun. Ar trebui sa:
a. Urmaresti obiectivele setate la inceputul proiectului si sa te asiguri ca le poti indeplini;
b. Pastrezi canalele de comunicare deschise astfel incat persoanele potrivite vor fi implicate in proiect atunci cand este nevoie;
c. Limitezi rezolvarea problemelor in stil ad hoc sau gestionarea lor prin exceptie – greseli des intalnite in proiectele mari;
d. Mentii cerintele clientului care apar pe parcursul proiectului intr-un procent rezonabil pentru a nu influenta bunul mers al proiectului;

6. Invata din fiecare proiect finalizat – dupa ce ai terminat o implementare este nevoie de o analiza pe care sa o faci impreuna cu echipa (consultant si dezvoltatori) implicata in proiect pentru a determina:
a. Ce ai facut bine?
b. Ce ai facut mai putin bine?
c. Ce poti face diferit in urmatorul proiect?

Cu cat companiile vor constientiza faptul ca ambele parti angajate intr-un proiect de implementare (atat implementatorul cat si clientul) trebuie sa se implice activ in proiect, cu atat vom putea citi despre mai multe proiecte cu adevarat de succes.



Daca vrei sa afli mai multe despre solutiile ERP, te rog sa completezi formularul de mai jos sau sa ne scrii la contact@erpadviser.ro.