Cum să convingi un CEO ca are nevoie de un ERP?

Pe masura ce afacerile cresc, pieţele comerciale pot fi accesate on-line sau companiile sunt evaluate la burse, oriunde in lume, nevoia manageriala de a avea informatia utila in timp real si prezentata consistent atat grafic cat si detaliat, devine o necesitate majora pentru fundamentarea deciziilor.

O contributie importanta la succesul unei afaceri se datoreaza modului in care sunt cunoscute costurile implicate astfel incat acestea sa poata fi eficientizate in vederea asigurarii profitului necesar dezvoltării companiei. Este cunoscut faptul ca in conditiile concurentiale din piata, cresterea preturilor de vanzare se poate face in limitele impuse de jucatorii externi, deci o alternativa pentru realizarea profitului brut este scaderea costurilor pe elementele controlate de companie, ceea ce este posibil prin utilizarea unei solutii ERP.

De regula, companiile ce activeaza pe piata romaneasca, atat cele nationale cat si cele internationale, au preferat ca la inceputul activitatii sa investeasca mai mult in resursele umane, in organizare, in promovare si imagine si mai putin in suportul informatic care, de multe ori, se rezuma la infrastructura IT&C si la utilizarea aplicatiilor MS Office, eventual a unor aplicatii financiar – contabile. Aceasta abordare a permis ca afacerile sa se maturizeze in piata, respectiv sa creasca pana la o limita a cifrei de afaceri care cu greu poate fi depasita fara suportul informatic care sa permita o crestere planificata.

O solutie verificata in timp de catre mai multe companii, pentru a iesi din impasul de mai sus este implementarea unui sistem informatic, de regula ERP, care sa sustina informatic atat procesele principale ale business-ului, cat si cele de suport pentru activitatea de baza. Includem aici si procesele de management pana la nivelul cel mai inalt.

Fata de cele cateva argumente de mai sus, cu caracter general si care pot fi partial convingatoare pentru un CEO sau un alt factor de decizie al companiei, pot fi utilizate o serie de activitati avand caracter de acceleratori in procesul de convingere, ca de exemplu:

  • Obtinerea unei liste cu referinte de companii cu activitate similara, care au implementat solutia ERP propusa. Organizarea unei vizite la una din companiile de referinta poate avea un impact decizional important.
  • Prezentarea demo a sistemului ERP, particularizat pe specificul activitatii de baza. Cu aceasta ocazie pot fi evidentiate si explicate acele facilitati care contribuie major la atingerea obiectivelor propuse.
  • Realizarea unui roadmap realist privind procesul de implementare si a modului in care se asigura tranzitia la noul sistem, fara perturbari sau intreruperi ale activitatii curente.
  • Explicarea bugetului necesar implementarii detaliat pe componente si prezentarea avantajelor ulterioare evaluate prin ROI.
  • Evidentierea altor avantaje competitive care pot rezulta din utilizarea sistemului ERP. La acest subiect, lista de avantaje poate fi structurata in functie de:
    • Utilizatorii (beneficiarii) interni companiei
    • Utilizatorii (beneficiarii) externi companiei: banci, parteneri, burse si nu in ultimul rand organizatiile fiscale ale statului.

In realizarea tuturor acestor masuri un rol foarte important il are viitorul partener de implementare. Acesta din urma, poate oferi informatii si suport pentru sublinierea si sustinerea principalelor avantaje pentru achizitionarea unei solutii ERP.

Nu in ultimul rand, trebuie subliniat rolul extrem de important jucat de reputatia partenerului ales, ca furnizor de solutii si servicii de calitate, dovedita in proiecte anterioare finalizate cu succes si satisfactie pentru ambele parti.



Daca vrei sa afli mai multe despre solutiile ERP, te rog sa completezi formularul de mai jos sau sa ne scrii la contact@erpadviser.ro.